تهران ، شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد
۰۲۱-۲۲۰۰۳۲۳۳
نتیجه کاشت ابرو

نتیجه نهایی کاشت ابرو | نتایج بعد از یکسال

نویسنده: ایران بیوتی دسته بندی : کاشت ابرو

افرادی که دچار ریزش ابرو شده‌اند یا اینکه از فرم ابروهای خود راضی نیستند همواره به دنبال روشی مناسب برای ترمیم ابروهایشان هستند. هر چقدر هم  که روش‌های موقتی مثل مداد کشیدن، رنگ، تاتو، هاشور و … را امتحان کنید، نمی‌توانید یک نتیجه دائمی و طبیعی را تجربه کنید.  متخصصان توصیه می‌کنند برای ترمیم ابروهایتان از روشی استفاده کنید که به صورت طبیعی فرم و تراکم ابروها را بهبود بخشد.

کاشت ابرو بهترین روشی است که می‌تواند تمام این اهداف را با هم محقق کند. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند همواره در مورد نتایج و ماندگاری این روش سوال می‌کنند. دراین مطلب به بررسی کامل نتیجه نهایی کاشت ابرو خواهیم پرداخت.

کاشت ابرو چیست و چگونه انجام  می‌شود؟

کاشت ابرو یک تکنیک زیبایی طبیعی و ایمن برای بهبود فرم و پر پشت کردن ابروهاست که به دلیل مزایای فوق العاده خود به یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های زیبایی تبدیل شده است. در کاشت ابرو جراح با استفاده از تجهیزات و تکنیک‌های خاص، فولیکول‌های مو را از پوست سر استخراج کرده و در میان ابروهای طبیعی پیوند می‌زند. کاشت ابرو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر یک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر یک از این روشها نتیجه متفاوتی در زیباجویان به همراه می‌آورد و هر فرد باید از روش مناسب خود استفاده کند.

درصد رضایت از نتایج کاشت ابرو بسیار بالاست و اغلب زیباجویان از این  روش رضایت کامل دارند. برخی افراد معدود نیز که ممکن است از نتیجه رضایت نداشته باشند، با ترمیم‌های جزئی رضایت کامل را به دست می‌آورند. یک جراح مجرب و ماهر قادر است با تشخیص درست نیازهای زیباجو و برداشت و کاشت دقیق ابروها، نتیجه مطلوب را ایجاد کند. البته برای اینکه نتیجه نهایی کاشت ابرو را مشاهده کنید، لازم است صبر داشته باشید و در تمام مراحل مراقبت‌های ضروری را رعایت کنید.

رضایت از نتیجه کاشت ابرو

مراحل رشد ابروها بعد از کاشت

تمام زیباجویان بعد از کاشت ابرو عجله دارند هر چه زودتر نتایج آن را مشاهده کنند و به زیبایی مد نظر خود برسند. اما باید توجه داشته باشید که مراحل رشد ابروهای کاشته شده تدریجی است و شما برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو، باید صبر زیادی داشته باشید؛ چرا که ممکن است نتیجه‌‌ای که منتظر آن هستید را یکسال بعد مشاهده کنید. در ادامه مراحل رشد ابروها را بر اساس گذر زمان بررسی می‌کنیم.

هفته اول بعد از کاشت ابرو

فرقی نمی‌کند که از چه روشی برای کاشت ابرو استفاده کرده‌اید یا اینکه به کدام پزشک مراجعه کرده‌اید؛ در هر صورت هفته اول کاشت ابرو بخش اصلی دوران نقاهت شماست و احتمال عوارض جانبی آن کمی شما را به دردسر می‌اندازد. ابروهای کاشته شده در همان روزهای ابتدایی شروع به ریزش می‌کنند و بعد از مدتی رشد آنها شروع می‌شود. بنابراین نباید نگرانی خاصی بابت ریزش موقت ابروها داشته باشید.

رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های پزشک، بعد از کاشت ابرو در نتایج نهایی کاشت ابرو بسیار موثر است. شما باید تا حد امکان از فولیکول‌های تازه کاشته شده مراقبت کرده و به ترمیم سریع‌تر زخم‌های ناحیه ابرو و بانک مو کمک کنید. معمولا در هفته اول بعد از کاشت ابرو مقداری تورم، قرمزی، بی حسی، خارش، پوسته خشک، سوراخ‌های قرمز و … احساس می‌کنید که کاملا طبیعی است و خود به خود ترمیم می‌شود.

یک ماه بعد از کاشت ابرو

با گذشت یک ماه از کاشت ابرو، زخم‌ها و برش‌های ناحیه ابرو ترمیم شده‌اند و شما نباید هیچ عارضه جانبی خاصی مشاهده کنید. تنها نکته این است که هنوز هم ابروها در حال ریزش هستند و شما باید یک سری مراقبت‌های بعد از کاشت را رعایت کنید تا بتوانید رویش آنها را مشاهده کنید. رشد ابروها نیازمند زمان خواهد بود و بهتر است عجله‌ای برای دیدن فولیکول‌های جدید نداشته باشید.

نمونه کاشت ابرو به روش میکروگرافت

سه ماه بعد از کاشت ابرو

سه ماه بعد از کاشت ابرو نه تنها عوارض جانبی به طور کامل برطرف شده‌اند و دستورالعمل‌های بهداشتی آسان‌تر است، بلکه ابروهای کاشته شده شروع به رشد می‌کنند. معمولا فولیکول‌‌ها در ابتدا ظاهر نازک و کرک مانند دارند و طول آنها نیز از ابروهای طبیعی کوتاه‌تر است. با این حال با گذشت زمان کوتاهی، رشد این فولیکول‌ها حتی از ابروهای طبیعی نیز بیشتر می‌شود و شما مجبورید با قیچی این ابروها را کوتاه کنید. توجه داشته باشید که اصلاح و برداشتن ابروها باید توسط افراد حرفه‌ای و با ابزارهای مخصوص انجام شود.

شش ماه بعد از کاشت ابرو

در این مدت ابروهایی که تازه رویش پیدا کرده‌اند، رشد می‌کنند و ضخیم‌تر می‌شوند. شش ماه بعد از کاشت ابرو شما می‌توانید نتایج تقریبی کاشت ابرو را مشاهده کنید و آن را با عکس‌های قبل از عمل خود مقایسه کنید. سرعت رشد و ضخامت ابروهای تازه کاشته شده با ابروهای طبیعی سازگار شده و تقریبا تفاوتی میان فولیکول‌های ابرو وجود نخواهد داشت. پس از گذشت شش ماه شما باید به فکر استفاده از روش‌های تقویت ابرو مثل مزوتراپی یا PRP باشید تا سلامت و دوام ابروهای خود را تضمین کنید.

یک سال بعد از کاشت ابرو

با گذشت 9 تا 12 ماه از کاشت ابرو، شما می‌توانید نتایج نهایی و کامل این عمل را مشاهده کنید. پس از گذشت یک سال رشد ابروها کامل شده و فولیکول‌ها به ثبات و مقاومت مناسبی رسیده‌اند. در صورتی که برای انجام کاشت ابرو به بهترین پزشک کاشت ابرو در تهران مراجعه کرده باشید، نتیجه نهایی با مدلی که از قبل طراحی شده است یکسان خواهد بود.

نمونه کاشت ابرو به روش sfue

ماندگاری نتایج کاشت ابرو چقدر است؟

میزان ماندگاری نتایج کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان برای همه یک مدت مشخص را اعلام نمود. به عنوان مثال برخی افراد که از کاشت ابرو نتیجه خوبی می‌گیرند و هیچ مشکلی ندارند، ممکن است در اثر سبک زندگی غلط، مراقبت نامناسب یا بیماری‌های جسمی مجددا دچار ریزش شوند. برخی افراد نیز از کاشت ابرو نتایج دائمی می‌گیرند و برای همیشه این نتایج را حفظ می‌کنند. برخی نیز همان ابتدا به دلیل اشتباهات پزشکی یا عدم رعایت صحیح مراقبت‌های بعد از کاشت دچار ریزش شده و بخش قاب لتوجهی از ابروهای کاشته شده را از دست می‌دهند. با این حال به طور کلی کاشت ابرو یک روش دائمی برای ترمیم ابروها محسوب می‌شود.

نتیجه نهایی کاشت ابرو به چه عواملی بستگی دارد؟

نتیجه کاشت ابرو در تمام کلینیک‌های زیبایی و توسط جراحان مختلف یکسان نیست و با توجه به عوامل مختلفی که بر نتیجه نهایی تاثیرگذارند، حتی در افراد مختلف نیز متفاوت است. اینکه شما کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هستید یا اینکه به یک کلینیک معتبر و خوش سابقه مراجعه می‌کنید، برای تضمین نتیجه نهایی کاشت ابرو کافی نیست. از مهم ترین عواملی که بر نتیجه کاشت تاثیر می‌گذارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهارت و تجربه جراح

اولین عاملی که بر نتیجه نهایی کاشت ابرو تاثیر می‌گذارد میزان تخصص و مهارت پزشک در انجام کاشت ابرو است. پزشک باید بدون هیچگونه آسیبی فولیکول‌ها را از بانک مو استخراج کرده و در میان ابرو پیوند بزند؛ همچنین فولیکول‌ها باید در عمق، زاویه و حالت مناسب کاشته شوند تا ظاهر طبیعی و مشابه ابرو داشته باشند.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو عامل دیگری است که بر نتیجه کاشت ابرو موثر است. دوره نقاهت و بهبودی کاشت ابرو کوتاه و ساده است اما یک سری مراقبت‌های ضروری دارد که حتما باید به آنها توجه کنید. یک پزشک مجرب مهم‌ترین مراقبت‌هایی را که لازم است رعایت کنید به شما اطلاع می‌دهد.

تکنیک کاشت ابرو

روشی که برای کاشت ابرو به کار می‌رود می‌تواند به صورت مستقیم روی نتیجه کاشت تاثیر بگذارد. هر کدام از روش‌های کاشت ابرو مزایا و معایب خاص خود را دارند اما روش‌های جدید معمولا عارضه کمتر و نتایج بهتری به دنبال دارند. بنابراین اگر از روش‌های جدید و پیشرفته‌تر کاشت ابرو استفاده کنید احتمال دریافت نتیجه مطلوب  بیشتر خواهد بود.

سبک زندگی

سبک زندگی شما قبل و بعد از کاشت ابرو بسیار مهم است و بر روی نتیجه آن تاثیر می‌گذارد. عواملی مثل عدم مصرف سیگار و الکل را رعایت کنید، رژیم غذایی، رعایت بهداشت، میزان فعالیت، سختی شغل، قرارگیری در معرض نور خورشید و … همگی روی دوام و کیفیت کاشت ابرو تاثیر می‌گذارند.

تاریخ انتشار : 1403-06-31
سوالات متداول
  • سوالات متداول

    آیا نتیجه کاشت ابرو طبیعی است؟

    نتیجه کاشت ابرو کاملا طبیعی اما به صورت اصلاح شده و با  فرم دلخواه متقاضی است؛ بنابراین ابروهای کاشته شده کاملا طبیعی به نظر می‌رسند اما نقص‌های ابرو افراد دیگر را ندارند.

    آیا کاشت ابرو یک روش دائمی است؟

    در صورتی که کاندید مناسبی برای کاشت ابرو باشید، مراقبت‌های بعد از کاشت را رعایت کنید و به یک مرکز معتبر مراجعه کنید به احتمال زیاد نتایج دائمی و ماندگاری را از این روش دریافت می‌کنید.

    چگونه نتیجه بهتری از کاشت ابرو بگیریم؟

    به این منظور لازم است به یک کلینیک کاشت ابرو معتبر مراجعه کنید و از تکنیک‌های درمانی جدید و پیشرفته استفاده کنید. همچنین مراقبت‌های لازم را رعایت کنید و خودتان برای کسب نتیجه مطلوب کوشا باشید. همچنین می‌توانید از روش‌هایی مثل مزوتراپی، PRP و … به منظور تقویت گرافت‌های کاشته شده استفاده کنید.

    آیا سن روی نتیجه کاشت ابرو تاثیرگذار است؟

    صرفا اینکه ابروهایتان ریزش نداشته باشند کافی است و لازم نیست برای کسب نتیجه مطلوب از کاشت ابرو تا سن خاصی صبر کنید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
جستجو