تهران ، شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد
۰۲۱-۲۲۰۰۳۲۳۳
ریزش ابروها بعد از کاشت ابرو

ریزش ابرو بعد از کاشت | دلایل، جلوگیری و درمان

نویسنده: ایران بیوتی دسته بندی : کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش دائمی و طبیعی برای ترمیم ابروهاست که نتایجی متناسب با سلیقه شما به همراه خواهد داشت. اما در برخی موارد نادر ممکن است ابروهای کاشته شده دچار ریزش شوند و نتیجه کاشت به کلی از بین برود. بسیاری از افراد با مشاهده اولین ریزش‌ها بعد از کاشت ابرو نگران می‌شوند و ممکن است اقدامات غیر ضروری را نیز انجام دهند که راهکار مناسبی نیست. در این مورد باید گفت که ریزش موقت ابروها بعد از کاشت یک عارضه طبیعی استو ابروها مجددا شروع به رویش می‌کنند. البته در برخی موارد نیز این ریزش طبیعی نیست و باید هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام نمود. در ادامه با دلایل، روش‌های جلوگیری و درمان ریزش ابرو بعد از کاشت آشنا می‌شویم.

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

در اغلب موارد ریزش ابرو بعد از کاشت یک فرایند طبیعی است که در بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد. این عارضه حتی در افرادی که کاشت مو نیز انجام می‌دهند دیده می‌شود؛ چرا که برای کاشت ابرو از همان روش‌های کاشت مو استفاده می‌شود. نحوه انجام و تکنیک کاشت ابرو می‌تواند روی شدت ریزش ابرو تاثیرگذار باشد و نقش قابل توجهی ایفا کند. فولیکول‌هایی که در ناحیه ابروها کاشته می‌شوند، وارد یک محیط جدید شده و اصطلاحا دچار شوک می‌شوند. به همین دلیل فولیکول‌ها وارد فاز تجدید سلولی می‌شوند و ممکن است به صورت موقت بریزند.

در برخی موارد نیز ریزش بعد از کاشت ابرو غیر طبیعی است و حتما باید اقدام موثری برای توقف آن انجام داد. گاهی ریزش ابروها بسیار شدید است یا اینکه با علائم دیگری همراه است. عدم رعایت نکات بهداشتی ممکن است باعث فولیکولیت و آسیب به ابروهای کاشته شده شود؛ در این موارد ابروها دچار ریزش می‌شوند. به طور کلی دلایل مختلفی ممکن است باعث ریزش ابرو بعد از کاشت شود که حتما باید تحت نظر پزشک با آن مقابله کرد. توصیه می‌شود با مشاهده ریزش ابروها از نگرانی پرهیز کنید و سریع‌تر به یه پزشک مجرب مراجعه کنید.

ریزش ابرو بعد از کاشت

چرا ابروها بعد از کاشت می‌ریزند؟

قبل از اینکه به راهکارهای جلوگیری و درمان ریزش ابرو بعد از کاشت بپردازیم، لازم است دلایل ریزش را بررسی کنیم. عوامل مختلفی شامل سبک زندگی، توصیه‌های پزشک، نحوه انجام کاشت ابرو و شرایط خود شما می‌تواند روی ریزش بعد از کاشت ابرو تاثیر بگذارد. برخی از مهم‌ترین دلایل ریزش ابرو بعد از کاشت عبارتند از:

ریزش طبیعی

در اغلب افراد ریزش ابرو بعد از کاشت اتفاق می‌افتد که یک اتفاق طبیعی و عادی است. ابروهای ریخته شده دوباره پس از مدتی وارد فاز رشد می‌شوند و شما پس از چند ماه حتی مجبور می‌شوید اصلاح ابرو بعد  از کاشت را نیز داشته باشید.

عدم درمان علت ریزش ابرو

برخی افراد ممکن است همچنان مشکل ریزش ابرو را داشته باشند و برای کاشت اقدام کنند؛ در صورتی که قبل از درمان ریزش ابرو نسبت به کاشت اقدام کنید، به احتمال بالا ابروهای تازه کاشته شده را نیز از دست می‌دهید.

تکنیک جراحی

در برخی موارد استفاده از روش نامناسب برای کاشت ابرو ممکن است در آینده به ریزش مجدد خاتمه پیدا کند. اگر جراح تکنیک مناسب را برای شما انتخاب نکند، فولیکول‌ها حین کاشت دچار آسیب می‌شوند و درصد قابل توجهی از آنها بعد از کاشت می‌ریزند و دوباره رشد نمی‌کنند.

نمونه کاشت ابرو به روش sfue

ریشه ضعیف فولیکول

در صورتی که ابروها ریشه‌های قدرتمندی نداشته باشند و بعد از کاشت نیز تقویت نشوند، ممکن است به خوبی در پوست ابرو جایگزین نشده و بریزند.

عفونت و التهاب بعد از کاشت

گاهی اوقات ایجاد عوارض جانبی غیر طبیعی مثل التهاب، تورم، عفونت و … باعث آسیب به فولیکول‌ها شود. عفونت در محل کاشت ابرو از پیوند مناسب فولیکول‌ها جلوگیری کرده و باعث از دست دادن ابروها می‌شود.

ضربه یا آسیب به ابروها

ضربه فیزیکی می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب جدی وارد کند و روند بهبودی را مختل کند. به همین دلیل در برخی افراد ریزش بعد از کاشت ابرو را پس از یک ضربه فیزیکی مشاهده می‌کنیم. توجه داشته باشید که استرس و اضطراب نیز در طولانی مدت ضرباتی بسیار شدیدتر از ضربات فیزیکی به ابروها وارد می‌کنند.

عدم رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

در صورتی که بعد از کاشت  ابرو به توصیه‌های پزشک دقت نکنید و دستورالعمل‌های دوره نقاهت را رعایت نکنید، احتمال بروز عوارض شدید افزایش می‌یابد. به همین دلیل ابروها به احتمال زیاد دچار ریزش می‌شوند و ممکن است کل نتایج کاشت ابرو را از دست بدهید.

عوامل محیطی

برخی عوامل محیطی مثل آب گرم، نور مستقیم خورشید، رطوبت، آلودگی‌های و … ممکن است به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب وارد کرده و باعث ریزش آنها شود. رعایت دستورالعمل‌های بعد از کاشت ابرو می‌تواند آسیب این عوامل را تا حد زیادی کاهش دهد.

خطای پزشکی

در صورتی که پزشک و کلینیک مناسبی را برای کاشت ابرو انتخاب نکنید، ممکن است عوارض بیشتری را تجربه کنید و یا اینکه کل عمل کاشت ابرو با شکست مواجه شود. در این صورت تجربه و مهارت ناکافی پزشک در استفاده از تکنیک‌های کاشت ابرو، باعث ایجاد خطا شده و فولیکول‌های کاشته شده  به راحتی می‌ریزند.

قبل و بعد از کاشت ابروی طبیعی

نحوه جلوگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت

پیشگیری از ریزش ابروها بعد از کاشت، بهترین راه حل برای این مشکل است. البته ریزش‌های طبیعی که مشکلی ایجاد نمی‌کنند نیازی به جلوگیری نیز ندارند؛ بلکه باید از روش‌هایی برای جلوگیری از ریزش غیر طبیعی ابروها استفاده کنیم. جلوگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت، پیش از عمل شروع می‌شود؛ چرا که شما برای تقویت ابروها بعد از کاشت باید از مدت‌ها قبل یک سری اقدامات را انجام دهید. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که به شما در جلوگیری از ریزش ابروها بعد از کاشت ابرو کمک می‌کنند بررسی می‌کنیم.

تقویت ابروها

یکی از اولین روش‌هایی که برای جلوگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت باید انجام دهید این است که فولیکول‌های کاشته شده را به خوبی تقویت کنید. شما باید مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌ها را در اختیار آنها قرار دهید؛ چرا که کمبود مواد غذایی اولین علت توقف رشد و ریزش فولیکول‌هاست. مصرف کافی مواد غذایی مفید مثل پروتئین‌ها، مغزها، مایعات، سبزیجات و ویتامین‌ها می‌تواند به جلوگیری از ریزش ابروها کمک کند.

مصرف آهن

یکی از عوامل فیزیولوژیکی که می‌تواند منجر به ریزش ابرو شود کم خونی و فقر آهن است. شما می‌توانید از طریق مصرف بیشتر غذاهای حاوی آهن و یا استفاده از مکمل‌ و قرص آهن، نیاز خود به این ماده معدنی را برطرف کنید. توجه داشته باشید که دوز مصرفی آهن و درمان کم خونی حتما باید تحت نظارت پزشک انجام شود.

اجتناب از رنگ کردن و اصلاح ابروها

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌هایی که باید بعد از کاشت ابرو رعایت کنید، اجتناب از رنگ کردن و اصلاح ابروها بعد از کاشت است. البته بعد از کاشت نیز ابروها به اصلاح و رنگ احتیاج دارند اما بهتر است تا تثبیت کامل فولیکول‌ها از این کار بپرهیزید. شما می‌توانید  پس از مدتی با قیچی ابروهایتان را اصلاح کنید اما باید صبر کافی داشته باشید. اصلاح با بند یا موچین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. همچنین لازم است حداقل تا 9 ماه از رنگ کردن ابروهایتان خودداری کنید و اجازه دهید فولیکول‌ها تا آن زمان به خوبی تقویت شوند.

اجتناب از مصرف دخانیات و الکل

مصرف دخانیات و الکل با کاهش جریان خون و تضعیف سیستم‌های مختلف بدن، باعث آسیب به فولیکول‌ها می‌شود. از آنجایی که ابروهای تازه کاشته شده بسیار حساس هستند، مصرف این محصولات ممکن است آسیب جدی به آنها وارد کند. بنابراین بهتر است حداقل 2 هفته بعد از کاشت ابرو از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید؛ البته قطع مصرف آنها راه حل بهتری است.

استفاده از روغن‌های گیاهی

یکی از روش‌های که می‌تواند به تقویت ریشه موها و افزایش رشد آنها کمک کند، استفاده از روغن‌های گیاهی مثل روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن چای و … است. این روغن‌ها باعث افزایش ضخامت موها شده و کیفیت آنها را افزایش می‌دهند. بهتر است این محصولات را با هماهنگی پزشک و با دستورالعمل مناسب استفاده کنید تا به ابروهای کاشته شده خود آسیب وارد نکنید.

روغن های طبیعی

رعایت بهداشت

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که برای جلوگیری از ریزش بعد از کاشت ابرو باید رعایت کنید، رعایت نکاتی بهداشتی است. شما نباید به هیچ وجه تا مدتی ابروهایتان را لمس کنید. همچنین لازم است پس از مدت زمان مشخصی، به صورت منظم ابروهایتان را شستشو دهید. استفاده از روبالشی و ملحفه تمیز می‌تواند تا حد زیادی از عفونت فولیکول‌ها جلوگیری کند.

پرهیز از استرس

استرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث ریزش ابروها بعد از کاشت ابرو می‌شود. شما باید با روش‌هایی که می‌شناسید تا حد امکان استرس خود را کنترل کنید. همچنین باید از قرار گرفتن در محیط‌هایی که باعث تشدید استرس می‌شوند خودداری کنید.

درمان ریزش ابرو بعد از کاشت

در صورتی که ریزش ابرو بعد از کاشت را تجربه کردید، اصلا لازم نیست نگران باشید و صرفا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که این ریزش غیر طبیعی باشد، پزشک شما را راهنمایی می‌کند تا آن را درمان کنید. اولویت درمان ریزش استفاده از روش‌های خانگی و اصلاح سبک زندگی است. همچنین ممکن است یک سری دستورالعمل‌ها برای کاهش استرس مثل تمرینات تنفسی و مدیتیشن را توصیه کند.

مصرف ویتامین‌ها حتما باید تحت نظر پزشک باشد و شما نمی‌توانید خودسرانه از قرص و ویتامین خاصی استفاده کنید. پزشک در صورت صلاحدید خود یک سری داروها و مولتی ویتامین‌ها را تجویز می‌کند.

تاریخ انتشار : 1403-07-19
سوالات متداول
  • چه زمانی باید نگران ریزش ابرو بعد از کاشت باشیم؟

    معمولا 20 روز بعد از کاشت ابرو، فولیکول‌ها شروع به ریزش می‌کنند و شما رشد آنها را تا 2 ماه بعد نمی‌بینید. در صورتی که ریزش بیش از این مدت به طول انجامید شما باید در این مورد نگران شوید.

  • آیا ممکن است ابروهای ریخته شده بر نگردند؟

    متاسفانه در صورتی که ریزش ابرو را به خوبی درمان نکنید یا اینکه مراقبت‌های بعد از عمل را جدی نگیرید، ممکن است ابروها بعد از ریزش دیگر رشد نکنند.

  • ریزش ابرو بعد از کاشت در چه افرادی بیشتر اتفاق می‌افتد؟

    ریزش طبیعی ابرو بعد از کاشت یک عارضه متداول است و اغلب زیباجویان آن را تجربه می‌کنند. اما ریزش غیر طبیعی و غیر قابل بازگشت، معمولا در افرادی اتفاق می‌افتد که توجهی به مراقبت‌های بعد از کاشت نمی‌کنند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
جستجو