تهران ، شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد
۰۲۱-۲۲۰۰۳۲۳۳
کاشت ابرو به روش میکروگرافت

هزینه، مراحل و مزایای کاشت ابرو به روش میکروگرافت

نویسنده: ایران بیوتی دسته بندی : کاشت ابرو

یکی از بهترین راهکارها برای جبران کم پشتی و ترمیم فرم ابروها، استفاده از روش‌های کاشت ابرو است. تکنیک‌های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارند که هر یک از آنها با استفاده از تکنولوژی خاصی، قادرند متقاضیان را به نتیجه دلخواه برسانند. از این رو هر یک از این تکنیک‌ها مزایا و معایب ویژه خود را دارند و برای طیف خاصی از زیباجویان مناسب هستند. کاشت ابرو به روش میکروگرافت یکی از روش‌های مدرن پیوند ابرو است که با تجهیزات پیشرفته انجام شده و به دقت و ظرافت بالا معروف است. در ادامه این مطلب با جزئیات و ویژگی‌های این روش بیشتر آشنا می‌شویم.

کاشت ابرو به روش میکروگرافت چیست؟

کاشت ابرو به روش میکروگرافت یکی از روش‌های اصلی ترمیم ابروهاست که بدون نیاز به برش جراحی و به صورت کم تهاجمی انجام می‌شود. در این تکنیک با استفاده از تجهیزات پیشرفته برقی، برش‌های بسیار کوچکی در پوست ایجاد می‌شود که نه تنها عوارض عمل را کاهش می‌دهد، بلکه دقت و تراکم را نیز افزایش می‌دهد. در این تکنیک فولیکول‌ها با استفاده از ابزارهای دقیق و ظریف از ناحیه بانک مو استخراج شده و با دقت بالا به ناحیه ابروها پیوند می‌خورد.

علت نامگذاری این روش به نام میکروگرافت، تجهیزات دقیق و ایجاد برش‌های بسیار کوچک است. البته این برش‌ها در ابعاد میکرو نیستند اما دقیقا به اندازه‌ای که هستند که گرافت‌ها به راحتی استخراج و با دقت بالا کاشته شوند. در این روش امکان پیوند تعداد فولیکول‌های بیشتری در یک جلسه وجود دارد و دقت بالا مانعی برای سرعت عمل ایجاد نمی‌کند.بسیاری از متخصصان به منظور کاهش دوران نقاهت و عوارض کاشت ابرو این تکنیک را پیشنهاد می‌کنند.

تفاوت کاشت ابرو به روش میکروگرافت با سایر روش‌ها

تکنیک‌های مختلف کاشت ابرو مبتنی بر روش‌های کاشت مو هستند و صرفا در برخی خصوصیات با آنها تفاوت دارند. تفاوت تکنیک‌های مختلف در نتایج کاشت ابرو بسیار مشهودتر است و می‌تواند اختلاف قابل توجهی ایجاد کند. به عنوان مثال ممکن است کاشت ابرو با یک روش منجر به عوارض بیشتری شود اما با روشی دیگر، به صورت کاملا ایمن و کم خطر بتوانیم نتایج را مشاهده کنیم. کاشت ابرو به روش میکروگرافت یکی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های پیوند ابرو است که با استفاده از تجهیزات برقی و اتوماتیک انجام می‌شود.

در تکنیک میکروگرافت، استخراج فولیکول‌ها به صورت مجزا اما با دقت بالاتر خواهد بود. بنابراین کیفیت گرافت‌های برداشت شده به این روش بیشتر است و تهاجم کمتری نیز به دنبال دارد. همچنین پردازش، آماده سازی و کاشت ابروها نیز با تجهیزات پیشرفته و اتوماتیک انجام می‌شود که احتمال خطای انسانی را کاهش می‌دهد. کاشت ابروها با دقت بالا و بر اساس مدل طراحی مد نظر زیباجو انجام می‌شود و تراکم آن بالاتر از سایر روش‌هاست.

کاشت ابرو به روش میکروگرافت

مراحل کاشت ابرو به روش میکروگرافت

کاشت ابرو به روش میکروگرافت مثل هر تکنیک زیبایی دیگری با مراحل اختصاصی خود انجام می‌شود و یک فرایند خاص دارد. در ادامه مراحل کاشت ابرو به این روش را با جزئیات بررسی می‌کنیم.

مشاوره و بررسی اولیه

در این مرحله لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا در مورد کاشت ابرو و کارهایی که باید انجام شود اطلاعات کامل کسب کنید. شما باید تمام انتظارات و نیازهای خود را برای پزشک بازگو کنید و اگر شرایط پزشکی خاصی دارید با او در میان بگذارید. همچنین پزشک در این مرحله با انجام معاینات، بررسی آزمایش‌ها و بر اساس انتظارات شما، حالت چهره، وسعت ریزش و … مدل ابروها را طراحی می‌کند.

آمادگی برای کاشت ابرو و تزریق بی حسی

در این مرحله اعضای کادر اتاق عمل شما را برای انجام پیوند ابرو آماده می‌کنند. ناحیه بانک مو و ابروها با استفاده از مواد مخصوص ضد عفونی می‌شود تا احتمال بروز عارضه و عفونت به حداقل برسد. همچنین از داروهای بی حسی موضعی استفاده می‌شود تا شما حین عمل هیچ درد و ناراحتی احساس نکنید.

استخراج گرافت‌ها

تفاوت اصلی کاشت ابرو به روش میکروگرافت با سایر روش‌ها در مرحله استخراج گرافت‌هاست. در این مرحله سوراخ‌هایی روی فولیکول‌ها ایجاد می‌شود که امکان برداشت آنها را فراهم می‌کند. در این مرحله از هولدرهای اتوماتیک و میکروپانچ‌های بسیار دقیق استفاده می‌شود که امکان استخراج بهترین گرافت‌ها با حداقل میزان آسیب را فراهم می‌کنند.

آماده سازی و پردازش گرافت‌ها

در این مرحله گرافت‌های استخراج شده از هر نظر بررسی شده و برای کاشت آماده می‌شوند. از آنجایی که عمر گرافت‌ها در فضای خارج از پوست خیلی زیاد نیست، آنها را در یک محلول مغذی و با دمای پایین قرار می‌دهند تا در این فاصله آسیب نبینند. معمولا سعی بر این است که مدت زمان آماده سازی گرافت‌ها بسیار کوتاه باشد تا هم آسیبی به گرافت‌ها وارد نشود و هم زیباجو بتواند در این فاصله کمی استراحت کند.

کاشت گرافت‌ها

در این مرحله گرافت‌های جدید را به ابروها پیوند می‌زنند. در کاشت ابرو به روش میکروگرافت از دستگاه  میکروایمپلنتر استفاده می‌شود که قادر است با دقت و سرعت بالا گرافت‌ها را در میان ابروهای طبیعی بکارد. این دستگاه سوراخ‌های بسیار کوچکی با فاصله کم ایجاد کرده و گرافت‌ها را در آن قرار می‌دهد. در صورتی که جراح به درستی از این تجهیزات بهره ببرد، نتایج کاشت ابرو با این روش بسیار طبیعی و متراکم خواهد بود.

نمونه کاشت ابرو به روش میکروگرافت

مزایای روش میکروگرافت

کاشت ابرو به روش میکروگرافت نه تنها به عنوان یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های پیوند ابرو شناخته می‌شود، بلکه با مزایای فوق العاده خود طرفداران زیادی نیز دارد. در ادامه مزایای مهم این تکنیک را بررسی می‌کنیم.

  • فرم و تراکم طبیعی : نتیجه کاشت ابرو میکروگرافت یک تراکم طبیعی با فرم و مدل استاندارد در ابروها ایجاد می‌کند که نظر هر کسی را به ابروهایتان جلب می‌کند. با استفاده از این تکنیک همه فکر می‌کنند ابروهای شما به صورت طبیعی متراکم و زیباست و هیچکس نمی‌تواند اثری از عمل زیبایی و جراحی مشاهده کند.
  • ماندگاری بالا : فولیکول‌هایی که با استفاده از تکنیک میکروگرافت کاشته می‌شوند به صورت دائمی در ناحیه ابروها رشد می‌کنند و همواره فرم مناسب خود را حفظ می‌کنند. چرخه رشد این فولیکول‌ها پس از مدتی کاملا مشابه ابروهای طبیعی خواهد بود و شکل ابروهایتان را برای همیشه حفظ می‌کند.
  • تهاجم و عوارض کمتر : از آنجایی که ابزارها و تجهیزات ظریف و دقیق در کاشت ابرو به روش میکروگرافت به کار می‌روند، سطح تهاجم به شدت کاهش یافته و احتمال بروز عوارض خطرناک نزدیک به صفر می‌شود.
  • بهبودی سریع‌تر : کاهش تهاجم و عوارض کاشت ابرو باعث کوتاه شدن دوره نقاهت و مشاهده سریع‌تر نتیجه کاشت ابرو می‌شود.

عوارض کاشت ابرو به روش میکروگرافت

کاشت ابرو به روش میکروگرافت اگرچه به صورت کم تهاجمی انجام می‌شود و عوارض کمتری به دنبال دارد؛ اما این تکنیک نیز  مثل هر عمل دیگری ممکن است با عوارض طبیعی همراه باشد. در ادامه مهم‌ترین عوارض کاشت ابرو به این روش را بررسی می‌کنیم:

  • احتمال خونریزی جزئی از ناحیه اهدا کننده و گیرنده
  • خارش پوست سر و ابرو
  • پوسته پوسته شدن ابروها
  • تورم و کبودی در ناحیه کاشت ابرو
  • احساس درد جزئی بعد از عمل
  • ریزش موقت ابروهای کاشته شده چند هفته بعد از عمل

توجه داشته باشید که اغلب این عوارض محدود و موقت خواهد بود و دردسر چندانی برای شما ایجاد نمی‌کند. ریزش موقت ابروها بعد از کاشت در تمام روش‌ها طبیعی است و پس از مدتی گرافت‌ها به رشد طبیعی رسیده و این عارضه نیز برطرف می‌شود. احتمال بروز عوارض خطرناک و جبران ناپذیر مثل عفونت، خونریزی شدید، باقی ماندن جای زخم و لخته شدن خون، در این روش کمتر است.

قبل و بعد از کاشت ابرو

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش میکروگرافت دوره نقاهت آسان‌تر و عوارض کمتری به دنبال دارد و شما می‌توانید سریع‌تر به روتین عادی خود باز گردید. با این حال لازم است در دوره نقاهت این تکنیک نیز مثل هر روش دیگری یک سری مراقبت‌ها را رعایت کنید:

  • از لمس و خاراندن ابروها اکیدا خودداری کنید.
  • تا 2 روز از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری کنید.
  • برای شستشو صورت و استحمام از آب ولرم استفاده کنید و صورتتان را فقط با دست بشویید.
  • از استرس، فشار عصبی و … پرهیز کنید.
  • ناحیه ابرو و اهدا کننده را همواره تمیز نگه دارید.
  • از حوله‌های نخی و تمیز استفاده کنید.
  • از ورزش و فعالیت شدید حداقل تا 2 ماه خودداری کنید.
  • تا 2 هفته از مصرف دخانیات و الکل اجتناب کنید.
  • تا جای ممکن از خم کردن سر و گردن خودداری کنید.
  • رژیم غذایی سالم و پر پروتئین داشته باشید و بیشتر مایعات مصرف کنید.

هزینه کاشت ابرو به روش میکروگرافت

کاشت ابرو به روش میکروگرافت یک روش پیشرفته است که از تکنولوژی سطح بالا و تجهیزات مدرن بهره می‌برد؛ به همین دلیل انتظار می‌رود هزینه آن کمی نسبت به روش‌های قدیمی‌تر بیشتر باشد. با این حال هزینه کاشت ابرو بیشتر به عواملی چون مدل ابروها، تراکم مد نظر، میزان ریزش، کلینیک انتخابی و دستمزد پزشک بستگی دارد. بنابراین هزینه کاشت ابرو در افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان یک مبلغ مشخص را برای همه افراد در نظر گرفت.

هزینه کاشت ابرو در کلینیک ایران بیوتی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ می باشد.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاع از هزینه دقیق کاشت ابرو به روش میکروگرافت، با کارشناسان ما تماس بگیرید یا به صورت حضوری به کلینیک ایران بیوتی مراجعه نمایید.

تاریخ انتشار : 1403-06-31
سوالات متداول
  • آیا کاشت ابرو به روش میکروگرافت برای بانک مو محدود نیز کاربرد دارد؟

    اگرچه برای استفاده از تکنیک میکروگرافت لازم نیست بانک خیلی زیاد و قابل توجهی داشته باشید؛ اما به هر حال برخورداری از یک حداقل ذخیره فولیکولی ضروری است.

  • چه مدت بعد از کاشت ابرو میکروگرافت می‌توانیم نتایج آن را مشاهده کنیم؟

    ابروهای کاشته شده تا چند ماه بعد از عمل در حال رشد هستند و شما برای مشاهده نتیجه نهایی، باید حداقل 9 ماه صبر کنید.

  • آیا میکروگرافت نتایج طبیعی به همراه دارد؟

    نتایج کاشت ابرو به روش میکروگرافت کاملا طبیعی و دائمی خواهد بود و خود شما نیز می‌توانید در مورد مدل نهایی آن اظهار نظر کنید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
جستجو