کاشت مو

جدیدترین روش‌های کاشت مو در ایران و جهان

همانطور که می‌دانید، کاشت مو یه روش برای بازیابی موهای از دست رفته است که امروزه به یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی تبدیل شده است. در همه روش‌های کاشت مو، از بانک مو گرافت‌های مو برداشته می‌شوند و با تکنیک‌های مختلف و ابزارهای مختلف این موها را در ناحیه‌ای که دچار ریزش شده می‌کارند. معمولا متقاضیان مختلفی که دچار ریزش مو شده‌اند، ممکن است از تکنیک متفاوتی برای کاشت مو استفاده کنند. به طور کُلی می‌توان گفت که جدیدترین روش‌های کاشت مو بهترین روش‌ها هستند که مزایای بیشتری از روش‌های قبلی دارند. البته اینکه چه روشی در چه کلینیکی و حتی چه کشوری جدیدترین است، احتمالا متفاوت است.

تفاوت روش های جدید کاشت مو

جدیدترین روش‌های کاشت مو از نظر نحوه انجام و فاکتورهای مختلف با هم تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم:

بانک موی مورد استفاده در روش‌های مختلف کاشت مو ممکن است تا حدودی متفاوت باشد. به طور کُلی بهترین بانک مو ناحیه پشت سر (پس سری) و ناحیه کنار سر (گیجگاهی) است. البته در جدیدترین روش کاشت مو سعی بر این است که بتوان از نواحی دیگری نیز مثل قفسه سینه و ریش (در آقایان) به عنوان بانک مو استفاده کرد.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین روش‌های مختلف، نحوه برداشت گرافت‌ها از ناحیه بانک مو است. در روش‌های قدیمی‌تر مثل کاشت مو به روش FUT فولیکول‌ها به صورت نواری و با ایجاد یک برش از بانک مو برداشت می‌شوند. این درحالی است که در جدیدترین روش کاشت مو، برداشت فولیکول‌ها به صورت مجزا و تکی صورت می‌گیرد و دقت انجام آن بسیار زیاد است. با این روش‌ها آثار کمتری از جراحی بر روی فرد باقی می‌ماند و عمل هم با ظرافت بیشتری انجام می‌شود.

تجهیزات و ابزار استخراج و کاشت گرافت‌ها نیز یکی دیگر از اختلافات این روش‌هاست. در تکنیکی مثل میکرو FIT از دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری یا میکرو استفاده می‌شود که دقت زیادی در برداشت و کاشت مو دارد. این ابزارها سوراخ بسیار ریزی ایجاد می‌کنند و فولیکول‌ها به روشی امن کاشته می‌شوند. آسیب کمتر و بازدهی بهتر از مزایای این تجهیزات نوین است.

برداشت گرافت ها در روش SUT

دلیل ایجاد روش های جدید کاشت مو چیست ؟

ممکن است بپرسید که چرا روش جدید کاشت مو به وجود آمده است؟ یا اینکه چه نیازی به روش‌های جدید وجود دارد؟ عوامل متعددی هستند که می‌توانند کیفیت یک روش کاشت مو را ارزیابی کنند. در واقع علت اصلی خلق تکنیک‌های جدید کاشت مو این است که با این روش‌ها سعی می‌شود که کیفیت عمل افزایش یابد. به طور خلاصه دلایل به وجود آمدن کاشت مو شامل موارد زیر است:

ابزارهای پیشرفته‌تری که در بهترین روش کاشت مو به کار می‌روند، دقت و ظرافت این عمل را افزایش می‌دهند که باعث بهبود نتیجه می‌شود. همچنین سرعت انجام کار بالا می‌رود و برای متقضای سهولت بیشتری فراهم می‌شود.

در برخی از این روش‌ها به صلاحدید متخصص، می‌توان علاوه بر نواحی معمول، می‌توان کاشت ریش، سبیل و ابرو را نیز انجام داد. چراکه تکنولوژی این روش‌ها پیشرفته است و امکان ایجاد سوراخ‌های ریزتر و با دقت بیشتر وجود دارد. همچنین می‌تواند با به کار بردن برخی تکنیک‌ها از نواحی دیگری به جز نواحی معمول بانک مو برای عمل کاشت مو استفاده کرد.

زخم، آسیب بافتی، درد غیرقابل تحمل، بخیه و خونریزی در این روش‌ها وجود ندارد. به همین دلیل روش‌های جدیدی مثل MICRO SUT را غیرتهاجمی و بی‌خطر می‌نامند.

استفاده از ابزارهای ظریف و مینیاتوری نتایج بهتری برای شما فراهم می‌کند. در این تکنیک‌ها با بکار بردن تجهیزات پیشرفته خط رویش طبیعی را ایجاد می‌کنند و موجب افزایش تراکم منطقی ناحیه کم پشت سر می‌شوند.

در جدیدترین روش کاشت مو امکان بررسی فولیکول‌ها وجود دارد و پزشک می‌تواند با استفاده از بهترین فولیکول‌ها، نتایج عمل را ارتقا دهد. این به آن معناست که موهای مقاوم‌تر و مناسب‌تری برای پرکردن محل کم پشت استفاده می‌شود.

جدیدترین روش کاشت مو در ایران

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و تخصص‌های پزشکی، پزشکان متخصص کشورمان با استفاده از روش های نوین کاشت مو سعی می‌کنند تا نتایج بهتری را برای شما عزیزان به ارمغان می‌آورند. اگر بخواهیم به یکی از روش‌ها به عنوان جدیدترین روش کاشت مو اشاره کنیم، می‌توانیم از روش MICRO SUT نام ببریم. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل به این روش بپردازیم:

کاشت مو به روش MICRO SUT

روش کاشت مو MICRO SUT جدیدترین روش کاشت مو در ایران است که غیر جراحی محسوب می‌شود و در‌ آن خبری از درد، خونریزی و بخیه نیست. در این روش با ایجاد سوراخ‌هایی که کمتر از یک میلی‌متر قطر دارند برداشت و کاشت مو انجام می‌شود. در این تکنیک برای برداشت گرافت‌ها از بانک مو، از دستگاه پیشرفته‌ و اتوماتیک استفاده می‌شود. شایسته ذکر است که در کشورهای دیگر دنیا این تکنیک با نام Neo Graft که نام دستگاه آن است شناخته می‌شود. این دستگاه یک مکنده مجهز است که گرافت‌ها را به راحتی استخراج می‌کند. روش MICRO SUT نسبت به روش اصلی خود یعنی SUT جدیدتر و ظریف‌تر است.

مراحل کاشت مو به روش MICRO SUT به شرح زیر است :

ایجاد برش در ناحیه بانک مو

بخشی از دستگاه مورد استفاده در روش MICRO SUT به پانچ مجهز است که هندپیس نام دارد. در مرحله اول به وسیله پانچ این دستگاه سوراخ‌های بسیار ریزی در بانک مو ایجاد می‌شود. جراح باید با دقت زیادی عمق، زاویه و اندازه سوراخ‌های ایجاد شده را اندازه‌گیری کند. اگر اندازه یا عمق سوراخ کافی نباشد برداشت صورت نمی‌گیرد و اگر زاویه آن مناسب نباشد، گرافت آسیب می‌بیند.

برداشت گرافت‌‌ های مو

در جدیدترین روش کاشت مو دستگاه اتوماتیک که به یک ساکشن (مکنده) مجهز است، مسئولیت برداشت گرافت‌های مو را دارد. فرایند برداشت فولیکول‌های در کاشت مو به روش MICRO SUT بسیار مهم است اما زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر روش‌ها می‌طلبد. این بدان معنی است که اغلب این عمل در یک جلسه قابل انجام است.

نگهداری و آماده‌ سازی گرافت‌ها

گرافت‌ها پس از استخراج از بانک مو به درون مخزنی هدایت می‌شوند که نگهداری آنها را ممکن می‌کند. سپس این گرافت‌ها از مخزن خارج و به یک محلول منتقل می‌شوند. تیم درمانی با نظر پزشک و با استفاده از میکروسکوپ گرافت‌ها را آماده کاشت می‌کنند. این مرحله کاملا دستی و البته استریل است که نقش زیادی در کیفیت کاشت مو دارد. فولیکول‌های مو باید به مدت کمی خارج از پوست باشند تا به آنها آسیب نرسد.

طراحی خط رویش مو

همانطور که قبلا اشاره کردیم در جدیدترین روش کاشت مو، یعنی MICRO SUT خط رویش مو طبیعی‌تر و زیباتری طراحی می‌شود. در این مرحله پزشک با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری پیشرفته خط رویش مناسب شما را طراحی می‌کند. این بخش در عمل کاشت مو بسیار مهم است و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طراحی خط رویش مو در کلینیک ایران بیوتی به صورت تضمینی و به طبیعی‌‌ترین حالت خود انجام می‌شود.

کاشت گرافت های مو

در آخرین مرحله از کاشت مو به روش MICRO SUT نیز با استفاده از پانچ مخصوص سوراخ‌های ریزی در ناحیه کم پشت مو ایجاد می‌شود. سپس پزشک گرافت‌های آماده را به کمک دستگاه درون این سوراخ‌ها می‌کارد. دقت و تبحر پزشک در موفقیت این مرحله نقش زیادی دارد و باعث می‌شود نتیجه خوبی از آن بگیرید.

مزایای روش MICRO SUT به عنوان جدیدترین روش کاشت مو

همانطور که گفتیم همیشه جدیدترین روش کاشت نسبت به روش‌های قبلی بهبود یافته و مزایای بیشتری دارد. بنابراین روش MICRO SUT نیز باید مزایای خاصی داشته باشد و معایب روش‌های قبلی را تا حد امکان رفع کند. در ادامه به مزایای مشترک و غیرمشترک این روش با سایر روش‌ها اشاره می‌کنیم:

  • روش MICRO SUT کم تهاجمی است و یک تکنیک غیرجراحی برای کاشت مو محسوب می‌شود.
  • کاشت مو به این روش کاملا بدون درد، خونریزی، بی‌هوشی و بخیه است.
  • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و نتیجه عمل بعد از 2 هفته کاملا مشخص خواهد بود. ضمنا معایب و آثار بعد از این عمل بسیار خفیف است و موجب رنجش شما نمی‌شود.
  • جای زخم و اسکار بعد از عمل باقی نمی‌ماند.
  • بعد از عمل محدودیتی برای فعالیت و ورزش وجود ندارد.
  • سرعت کار در آن بسیار بیشتر از سایر روش‌هاست. به همین علت گرافت‌ها زمان کمتری خارج از پوست هستند و کمتر آسیب می‌بینند.
  • تعداد گرافت بیشتری در یک جلسه استخراج می‌شود و انتقال می‌یابد.

شما عزیزان می‌توانید با مشورت پزشکان متخصص و متبحر کلینیک زیبایی ایران بیوتی، از مزایای ویژه روش MICRO SUT استفاده کنید.

کاندید مناسب

تنها کسی که می‌تواند به صورت دقیق به این پرسش پاسخ دهد، پزشک متخصص کاشت مو است. در ادامه افرادی را که برای استفاده از جدیدترین روش کاشت مو، یعنی روش MICRO SUT مناسب هستند را بر اساس معیارهای مختلف بررسی می‌کنیم:

سن : به طور کلی برای کاشت مو برای کاشت مو به لحاظ سنی محدودیتی وجود ندارد؛ مثلا افرادی که بیش از ۲۷ سال سن دارند برای کاشت مو عالی هستند.

نوع طاسی : افرادی که مبتلا به انواع طاسی پراکنده، سکه‌ای و یا با الگوی نامشخص هستند، برای کاشت مو به روش MICRO SUT مناسب نیستند. اما کسانی که دچار آلوپسی آندروژنی، طاسی ناشی از صدمه (سوختگی، جراحی و شیمی درمانی) و یا طاسی ناشی از بیماری پوستی هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

سلامت عمومی : به طور کُلی پزشک متخصص می‌تواند سلامت عمومی فرد را برای تایید انجام عمل کاشت مو تایید کند. پزشک شما را از نظر بیماری‌هایی مثل دیابت، فشار خون، زخم التهابی، عفونت، مشکل در انعقاد خون، حساسیت به داروها و … بررسی می‌کند و بعد در مورد کاندیدا شدن شما در مورد جدیدترین روش کاشت مو نظر می‌دهد.

حالت و رنگ مو : این دو فاکتورهایی هستند که هیچ مشکلی را از نظر فنی برای شما ایجاد نمی‌کنند و تنها بر نتیجه و موفقیت کاشت مو تاثیرگذارند.

جدیدترین روش کاشت مو در جهان

جدیدترین روش کاشت مو در جهان را می‌توان روش ARTAS که یک روش رباتیک است نام برد. روش ARTAS در واقع یک سیستم کاملا اتوماتیک است که به جراح کمک می‌کند گرافت‌های مو را با دقت بیشتری برداشت کند. این تکنیک نقشه کاملی را در اختیار پزشک قرار می‌دهد و پزشک با استفاده از آن بهترین عمل را روی متقاضی پیاده می‌کند. علی‌رغم اینکه روش ARTAS جدیدترین روش کاشت مو است، اما محدودیت‌هایی نیز دارد. مثلا برای کاشت موهای نازک خیلی مناسب نیست. این تکنیک در ایران استفاده نمی‌شود و البته هزینه بالایی نیز دارد. معمولا افرادی که از این تکنیک استفاده می‌کنند رضایت بالایی دارند اما قبل از آن صلاحیت آنها به دقت بررسی می‌شود.

مزایای روش ARTAS

این روش هم مانند سایر روش‌های کاشت مو مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بدون درد و خونریزی،
  • روشی غیر جراحی و عدم نیاز به بخیه،
  • استفاده از الگوریتم‌های مهندسی و سرعت بالا،
  • شبیه‌سازی نتیجه کاشت مو قبل از عمل،
  • شناسایی و برداشت بهترین گرافت‌های مو،
  • دوران نقاهت کوتاه،
  • ماندگاری بالای موهای کاشته شده با تراکم زیاد.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد جدیدترین روش کاشت مو و سایر روش‌ها با شماره تماس کلینیک ایران بیوتی ارتباط برقرار نمایید. توجه داشته باشید که مرکز کاشت موی ایران بیوتی یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین مراکز کاشت مو در ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *