تهران ، صادقیه
۰۲۱-۲۲۰۰۳۲۳۳
کاشت مو برای زنان

کاشت مو برای زنان | هزینه، مزایا، توصیه ها و عوارض احتمالی

نویسنده: ایران بیوتی دسته بندی : کاشت مو

کاشت مو در خانم‌هایی که با نازک شدن تارهای مو در تمام پوست سر، طاسی سر با الگوی مردانه، ریزش مو در اثر نوسانات هورمونی و… مواجه شده‌اند، برای به دستیابی به نتیجه‌ای ایده‌آل و دائمی مناسب خواهد بود. کاشت مو معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود و نسبت به درمان‌های دارویی طولانی که لازم است آنها را تا آخر عمر ادامه دهیم، روشی مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌رود.

در زمان کاشت می‌توان خط رویش مو را به نحو جدیدی طراحی کرد و به ‌این ‌ترتیب پیشانی را کوتاه و فرم صورت را تغییر داد. در نتیجه مراجعه‌کننده از ظاهری جذاب برخوردار خواهد شد. ‌مانند دیگر موهای سر، موهای کاشته‌شده نیز به‌صورت طبیعی رشد کرده و بلند خواهند شد.

امکان‌سنجی کاشت موی زنان

بسیاری از خانم‌ها با الگوی ریزش موی منتشر مواجه هستند، به این معنا که در تمامی بخش‌های سر، ریزش مو را تجربه می‌کنند. بنابراین این افراد داوطلبان مناسبی برای پیوند مو به شمار نمی‌روند. به‌طورکلی دلایلی که می‌تواند یک خانم را مجاب کند تا اقدام به کاشت مو نماید را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • الگوی ریزش موی مردانه : درصورتی‌که یک خانم با ریزش موهای جلو، بالا و فرق سرمواجه شود به‌طوری‌که موهای پشت و کناره‌های سر باقی بمانند، در این حالت می‌توان از کاشت مو برای بازگرداندن موهای او کمک گرفت.
  • پیشانی بلند و خط رویش موی نامناسب : درصورتی‌که فرد پیشانی ‌بلند داشته باشد و خط رویش مو دورتر از چشم‌ها باشد، لازم است که پیوند مو روی او انجام بگیرد و به‌ این ‌ترتیب به ظاهری متناسب‌تر دست یابد.
  • ریزش مو یا طاسی کششی : بسیاری از خانم‌ها برای فرم‌ دادن صورت و بافتن موهای خود به‌صورت دم‌اسبی یا بافت‌های حصیری ریز از کف سر، کشش بیش از حدی را روی موهای خود اعمال می‌کنند که در نتیجه این عامل با ریزش مو مواجه می‌شوند.
  • ریزش مو ناشی از زخم :‌درصورتی‌که متقاضی خانم زخم یا اسکار ناشی از جراحی روی پوست سر خود داشته باشد، می‌توان با استفاده از کاشت مو روی محل زخم، آن را تا حدودی پنهان و غیرقابل‌رویت کرد.
  • تریکوتیلومانیا : یکی از بیماری‌هایی که افراد ممکن است با آن مواجه شوند، تمایل به کندن موها در ابروها و یا سایر نقاط است. این عمل به‌صورت ناخودآگاه انجام شده و باعث می‌شود که گاهی مواقع فرد با طاسی در بخشی از سر مواجه شود.

طراحی خط رویش مو در زنان

دلایل ریزش مو در زنان

عوامل مختلفی می‌توانند منجر به ریزش مو به‌صورت گسترده روی ناحیه سر بانوان شوند. از عوامل روانی و فیزیکی گرفته تا شیمیایی مواردی هستند که زنان را برای کاشت مو به کلینیک‌ها می‌کشانند. مهم‌ترین دلایل ریزش و کاشت مو در زنان موارد زیر هستند:

  • اختلالات غده تیروئید
  • رژیم‌های غذایی نادرست و کاهش یکباره وزن
  • کمبود آهن
  • افزایش سن
  • عوارض جانبی مصرف داروها
  • تغییرات هورمونی پس از حاملگی
  • کاهش مقدار هورمون استروژن

تفاوت‌ کاشت موی زنان با مردان

یکی از بارزترین تفاوت‌های کاشت مو در مردان و زنان را می‌توان انتخاب تکنیک‌های کاشت مو عنوان کرد. به‌عنوان‌مثال بسیاری از مردان تمایلی به استفاده از روش FUT برای کاشت موی خود ندارد.چراکه در این روش، از بانک مو یک‌ نوار باریک در پشت سر برداشته می‌شود و به دلیل اینکه مردان اغلب از موهای کوتاهی در این بخش برخوردار هستند ممکن است جای زخم‌دیده شود. اما بانوان می‌توانند به راحتی از این روش استفاده کنند و با توجه ‌به موهای بلندی که دارند به راحتی پوشش لازم در این ناحیه را داشته باشیم.

از دیگر تفاوت‌های کاشت مو در مردان و زنان می‌توان راحتی دسترسی به ناحیه دهنده مو در زنان را عنوان کرد؛ به این معنا که زنانی که الگوی ریزش موی مردانه ندارند، از بانک موی بزرگ‌تری برخوردار هستند که می‌توان از آن برای پیوند مو استفاده کرد.

با وجود اینکه بسیاری از مردان می‌توانند از موهای دیگر بخش‌های بدن خود مانند ریش برای پیوند مو در سر استفاده کنند، اما در اکثر بانوان این امکان وجود ندارد.

انواع روش‌های کاشت مو بانوان

روش‌های کاشت موی مختلفی را می‌توان برای بانوان استفاده کرد. در ادامه برخی از این روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

روش کاشت موی FUT

در کاشت مو به روش FUT ابتدا روند بی‌حسی موضعی در ناحیه بانک مو انجام می‌گیرد و به‌ این ‌ترتیب یک نوار کوچک از پشت سر که به آن فلپ گفته می‌شود، برداشته شده و دوباره بخیه زده می‌شود. پزشک با استفاده از لوازم جراحی مخصوص و میکروسکوپ‌های پیشرفته، واحدهای فولیکولی را تقسیم و جدا می‌سازد. در نهایت با ایجاد برش‌ها و روزنه‌هایی در سطح طاسی سر، آنها را کاشته و در محل مربوط قرار می‌دهد.

روش کاشت موی FIT

در این روش کاشت، گرافت‌های مو به‌صورت پراکنده و جداگانه توسط پانچ مخصوصی از بانک موی بانوان جداسازی شده و سپس به‌صورت مستقیم در محل طاسی سر کاشته می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی کاشت مو به روش FIT آن است که در آن هیچ‌گونه اسکار و زخمی بر جای نخواهد ماند.

روش کاشت موی SUT

در این روش با استفاده از پانچ اتوماتیک گرافت‌ها از پشت سر برداشته شده و استفاه می‌شوند. نتیجه این کار آن است که کمترین آسیب به فولیکول‌های مو نسبت به دیگر روش‌ها وارد می‌شود و سرعت روند کاشت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در نهایت گرافت‌های جداشده به‌صورت مستقیم در محل طاسی سر کاشته می‌شوند.

روش کاشت موی میکروگرافت

یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو میکروگرافت نام دارد که ظاهری بسیار طبیعی به موها پس از کاشت می‌دهد. در این روش غیرجراحی کاشت مو با دستگاه‌های اتوماتیک انجام شده و مراحل اندازه‌گیری، ایجاد خط رویش، بی‌حسی موضعی، برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها تماماً به‌صورت اتوماتیک توسط دستگاه انجام می‌گیرد.

کاشت مو به روش +SFUE

یکی از بهترین روش‌های کاشت مو برای بانوانی که از ریزش مو و طاسی رنج می‌برند، روش +SFUE است که تمامی مراحل کاشت توسط پزشک متخصص کنترل شده و به‌واسطه دستگاه‌های خودکار انجام می‌گیرد. عوارض جانبی این روش نسبت به سایر روش‌ها بسیار کمتر است و در مقابل میزان انتقال فولیکول‌های مو از محل اهداکننده به محل گیرنده بسیار بیشتر بوده و حداقل تا ۱۰ هزار فولیکول در هر جلسه نیز می‌رسد.

کاشت مو به روش DHI

مراحل کاشت مو

با توجه ‌به تعداد گرافت‌های موردنیاز برای کاشت در ناحیه سر، زمان کاشت مو در بانوان به طور معمول بین ۳ تا ۵ ساعت متغیر خواهد بود. تمامی روش‌های کاشت از مراحل مشابهی برخوردار هستند که خلاصه‌ای از آنها را در ادامه مرور می‌کنیم:

مشاوره و معاینات پزشکی

پیش از هرگونه اقدام به کاشت مو لازم است که معاینات لازم روی پوست سر فرد متقاضی انجام گیرد. در این زمان پزشک به بررسی مواردی همچون وضعیت پوست سر از نظر مقدار چربی و خاصیت الاستیسیته، وسعت منطقه طاسی و وضعیت بانک مو پرداخته و با توجه ‌به ویژگی‌های فردی و انتظارات نهایی متقاضی، مناسب‌ترین روش کاشت مو را انتخاب می‌کند.

در این زمان شما باید انتظارات خود را از کاشت مو بیان کنید تا پزشک مزایا و معایب آن را برایتان توضیح دهد. به‌ این‌ ترتیب به نتیجه دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد. همچنین در این مرحله سوابق پزشکی شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. درصورتی‌که به دلیل بیماری‌های جانبی داروهای مشخصی را استفاده می‌کنید، ممکن است که پزشک آن را با داروهای دیگر جایگزین کرده و یا از شما بخواهد که مصرف برخی از آنها را قطع کنید.

آماده‌سازی نواحی کاشت

در این مرحله ناحیه اهداکننده مو با استفاده از مواد مخصوص به‌صورت موضعی بی‌حس شده و ضدعفونی می‌شوند. به ‌این ‌ترتیب با احساس ناراحتی و درد در زمان برداشت و کاشت فولیکول‌های مو مواجه نخواهید بود.

برداشت گرافت‌های مو

در این مرحله پزشک از ناحیه‌ای که آن را به‌عنوان بانک مو در نظر گرفته است، فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. این مرحله در روش‌های مختلف کاشت مو با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های خاصی انجام می‌گیرد و گاهی اوقات ممکن است که فولیکول‌های برداشته‌شده نیاز به ترمیم پیدا کنند تا از رشد مطلوب و مناسبی برخوردار شوند.

کاشت فولیکول های مو

پس از آماده‌سازی فولیکول‌ها، حالا زمان آن رسیده که کاشت مو انجام شود. در این زمان ناحیه دریافت‌کننده با استفاده از برش‌ها و شکاف‌های کوچکی آماده شده و به ‌این ‌ترتیب فولیکول‌های مو مطابق با الگوی طراحی شده پیوند زده می‌شوند. در این مرحله نیز مطابق با تکنیک مربوطه ممکن است که از ابزارها و دستگاه‌های مختلفی استفاده شود. هر چه که ابزارهای برداشت و کاشت گرافت‌ها دقیق و ظریف‌تر باشند، به همان میزان نیز اسکارهای ناشی از کاشت به حداقل میزان می‌رسد و تراکم مو بیشتر شده و موی سر ظاهر طبیعی‌تری خواهد داشت.

آماده سازی گرافت های مو برای کاشت

عوارض کاشت مو

از اصلی‌ترین عوارض کاشت مو ممکن است بانوان با آنها مواجه شوند، می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • عفونت
  • بی حسی سر
  • فولیکولیت
  • ضربان نامنظم قلب
  • پوسته‌پوسته شدن پوست سر
  • درد، خارش و تورم پوست سر
  • خونریزی
  • سردرد و سرگیجه
  • سکسکه

هر چقدر که پزشک از تخصص بیشتری در زمینه کاشت مو برخوردار باشد و این کار با استفاده از تجهیزات به‌روزتر و دقیق‌تر به انجام رساند، به همان میزان عوارض ناشی از کاشت به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

توصیه و مراقبت ها

پیش از اقدام به کاشت مو و بعد از آن با رعایت برخی از نکات می‌توانید روند درمان را سریع‌تر کرده و دیگر با عوارض ناشی از کاشت مو مواجه نشوید. مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • خودداری از مصرف سیگار قلیان و مواد مخدر ۲ ماه قبل از کاشت مو
  • عدم مصرف آسپیرین، امگا 3، ابوپروفن، قرص‌های حاوی ویتامین E ده روز پیش از عمل
  • عدم مصرف مشروبات الکلی یک هفته قبل از کاشت
  • مصرف مسکن و خواب‌آور با نظر پزشک متخصص
  • عدم استفاده از مانیوکسیدیل و محلول‌های مشابه دو هفته قبل از عمل
  • استراحت کافی شب قبل از عمل
  • مصرف داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک تجویز شده طبق دستورالعمل پزشک
  • عدم خاراندن محل کاشت مو
  • پرهیز از ورزش و فعالیت‌های فیزیکی شدید، ۶ هفته پس از کاشت
  • شروع زمان شستشوی موها با نظر پزشک
  • عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • خوابیدن در زاویه ۴۵ درجه تا چند روز پس از کاشت مو

هزینه کاشت مو

به‌طورکلی نمی‌توان یک نرخ ثابت برای کاشت مو عنوان کرد؛ چراکه قیمت کاشت مو با توجه ‌به عوامل متعددی از جمله روش کاشت، وسعت محل طاسی در افراد و کلینیک کاشت مو متفاوت خواهد بود. هرچه که روش کاشت مو جدیدتر باشد و به دنبال تراکم موهای بیشتر و ظاهری طبیعی‌تر باشیم، باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم. در مقابل برخی از کلینیک‌های زیبایی از امکانات بیشتری برخوردار هستند و تجهیزات مدرن‌تری را به کار می‌گیرند که قیمت تمام شده کاشت مو نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این نباید تجربه و دانش پزشک را نیز مورد کم‌لطفی قرار دهیم؛ چرا که در رسیدن به نتیجه بهتر اهمیت بسیار زیادی دارد.

کلینیک ایران بیوتی با برخورداری از کادری مجرب، پزشکانی متبحر و تجهیزات مدرن و به‌روز در کنار شما هستند که به شما در دستیابی به موهایی پرپشت و با تراکم دلخواه کمک کنند. برای اطلاع بیشتر از هزینه و نوبت‌دهی با مشاوران ایران بیوتی تماس بگیرید.

  • تلفن : ۲۲۰۰۳۲۳۳ – ۰۲۱
  • مشاور : ۰۹۱۲۹۴۰۴۰۰۲ (واتس اپ، تلگرام و پیام رسان های ایرانی)
تاریخ انتشار : 1401-05-27
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
جستجو