تهران، صادقیه
۰۲۱-۲۲۰۰۳۲۳۳

کاشت مو از ریش به سر | مراحل، مزایا و معایب

نویسنده: ایران بیوتی دسته بندی : روش های کاشت مو

کاشت مو از ریش برای افرادی که نمی‌توانند از موهای اهدایی سر استفاده کنند، روش مناسبی است. استخراج مو از ناحیه سر به دلیل نازک بودن موها زخم‌ ایجاد می‌کند و دوره نقاهت طولانی نیز دارد. در روش کاشت مو از ریش به دلیل ضخیم بودن ریش، پوست صورت آسیب زیادی نمی‌بیند و ترمیم محل زخم سریع است.

شاید شما هم افراد زیادی را دیده باشید که طاس هستند، ولی ریش زیادی دارند. برای توجیه این مشاهده از نظر علمی می‌توان گفت که فولیکول‌های موی سر و صورت نسبت به دی هیدرو تستوسترون حساس هستند. در افرادی که موی کم‌پشت و ریش پرپشت دارند، DHT در قسمت صورت و ریش بسیار کمتر است.

مراحل کاشت مو از ریش به سر

فرایند کاشت مو شامل مراحل متعددی می‌شود که در ادامه به ترتیب به آنها اشاره می‌کنیم:

ابتدا مراجعه‌کننده باید آزمایش‌های لازم و چکاپ‌های پزشکی موردنیاز را انجام دهد. پزشک به کمک نتایج آزمایش فرد تصمیم می‌گیرد که آیا مراجعه‌کننده برای کاشت مو کاندید مناسبی است یا خیر. بعد از تأیید مراجعه‌کننده برای کاشت مو، فرد وارد مرحله انتخاب روش کاشت مو می‌شود. در این مرحله پزشک به بررسی بانک موی افراد پرداخته و اعلام می‌کند که کاشت مو از نواحی سر یا ریش و زیر گردن انجام شود یا خیر.

در مرحله بعدی فولیکول‌های مو از بانک موی فرد و قسمت زیر ریش استخراج می‌شوند. در این مرحله می‌توان تا 1000 گرافت از ناحیه ریش برداشت کرد.در این روش گرافت‌ها بیشتر از قسمت زیرین فک برداشته می‌شوند تا به زیبایی صورت آسیبی نرسد. پس از استخراج موها ناحیه‌ای که مو باید کاشته شود توسط بی‌حسی موضعی کاملاً بی حس می‌شود.

سپس کانال‌هایی به ضخامت 71 میکرون روی ناحیه کاشت به‌وسیله دستگاه مخصوص پانچ ایجاد می‌شود. فولیکول‌های مو استخراج‌شده به‌وسیله قلم‌های مخصوصی در این ناحیه کاشته می‌شوند.

کاشت مو از ریش به سر روشی کاملاً قابل‌اعتماد است و فرد می‌تواند مطمئن باشد پس از انجام این عمل و رشد موها، ریزش مو اتفاق نمی‌افتد. کاشت مو از ریش دارای ماندگاری بالایی است و موهای جدید حدود 6 تا 9 ماه بعد از عمل کاشت شروع به رشد دائمی می‌کنند.

برداشت مو از ناحیه زیر ریش

توصیه های قبل از عمل

برای قبل از انجام عمل باید مواردی را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. در ادامه به 5 مورد از این مراقبت‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • 2 هفته قبل از عمل از سیگار و مشروبات الکلی استفاده نکنید.
  • با مشورت پزشک تعدادی از داروها قبل از کاشت موی سر نباید مصرف شوند.
  • حساسیت دارویی خود را به پزشک اطلاع دهید.
  • روز قبل از عمل از خوردن غذای تند پرهیز کنید.
  • روز قبل از کاشت مو دوش گرفته و موهای خود را با شامپوی مناسب شستشو دهید.

مراقبت‌های بعد از عمل

پس از انجام کاشت مو نیاز به رعایت نکاتی برای بهبودی سریع‌تر و رشد بهتر موهای کاشته‌شده است. برای آشنایی با این موارد با ما همراه باشید.

  • تا چند روز بعد از انجام عمل ناحیه‌ای که مو کاشته شده است را لمس نکنید.
  • سعی کنید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب اجتناب کنید.
  • به مقدار فراوان آب بنوشید.
  • ناحیه کاشت را به‌هیچ‌عنوان نخارانید.
  • بعد از گذشت ۳ روز از عمل می‌توانید دوش آب گرم بگیرید.
  • از انجام ورزش‌های سنگین تا ۴۵ روز خودداری کنید.
  • هنگام خوابیدن سر و گردن بالاتر از ناحیه بدن قرار بگیرد. در این صورت تورم کمتر می‌شود.
  • از شوینده‌های قوی برای شستن موها استفاده نکنید.
  • برای بیرون رفتن از کلاه‌های مخصوصی استفاده کنید که پزشک برای شما توصیه می‌کند.
  • از محلول‌های تقویتی مو که پزشک برای شما تجویز می‌کند، به‌درستی استفاده کنید.

قبل و بعد از کاشت مو

مزایا و معایب

فولیکول‌های موی ریش لایه‌های کوتیکول بیشتری نسبت به موهای سر دارند که باعث ضخامت بیشتر مو می‌شود. در این روش از بی‌حسی موضعی در ناحیه گردن استفاده می‌شود که نسبت به بی‌هوشی دارای عوارض کمتری است. ترمیم زخم در ناحیه گردن بسیار سریع‌تر از ترمیم زخم‌های نواحی سر است. بر اساس مشاهدات تقریباً 6 روز پس از عمل ناحیه برداشت مو ترمیم می‌شود. استفاده از مو قسمت ریش و گردن برای افرادی که نیاز به تعداد بالای مو برای کاشت دارند، بسیار مناسب است.

در این روش کاشت مو نیازی به تراشیدن موی سر نیست و موها از ناحیه ریش و گردن با قلم‌های مخصوصی برداشته می‌شوند. موی ریش شباهت زیادی به موهای سر دارد، در نتیجه زمانی که موها رشد کنند، ظاهری طبیعی دارند. در روش کاشت مو از ریش به سر خونریزی و زخم بسیار کمتر است.

در روش کاشت مو از ریش به دلیل اینکه مو از قسمت زیر گردن و غبغب برداشته می‌شود کار آقایان در هنگام شیو صورت را راحت‌تر می‌کند، زیرا اصلاح این مناطق صورت اغلب کار زمان‌بری است. رشد موی ریش از رشد موی سر بسیار سریع‌تر است.

در کنار مزایای بسیاری که در روش کاشت مو از ریش به سر وجود دارد، معایبی نیز باید یادآوری شوند. از جمله این معایب می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بین رنگ موی ریش با موی سر تفاوت وجود دارد. در موارد بسیار کمی جای زخم روی صورت باقی می‌ماند.  بنابراین نیاز به مهارت بسیار بالایی در این نوع عمل برای برداشت مو از صورت است.

افرادی که دارای موهای ریش مواج هستند کار استخراج مو را برای متخصص سخت می‌کنند. استخراج گرافت‌های مو از ریش دارای محدودیت است و حداکثر ۱۰۰۰ گرافت می‌توان استخراج کرد. گرافت‌های ریش حداکثر دارای یک عدد تار مو هستند.

تاریخ انتشار : 1402-03-07
سوالات متداول
  • بهترین سن برای انجام کاشت مو از ریش به سر چه سنی است ؟

    از سن ۲۵ سالگی عمل کاشت مو از ریش به سر انجام می‌شود، ولی توصیه می‌شود آقایان تا سن 30 سالگی صبر کنند تا موهای ناحیه ریش به رشد کافی و ضخامت موردنظر برسند.

  • کاشت مو از ریش به سر برای چه افرادی مناسب است؟

    افرادی که دارای بانک موی ضعیفی هستند یا موی سر آن‌ها ضعیف و شکننده است برای استفاده از این روش کاندیداهای بهتری هستند. در افراد با طاسی شدید نیز این عمل کاشت مو، بهترین نتیجه را به همراه دارد.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
جستجو