تهران پارس، خیابان توحید، روبروی پارک پلیس
۰۲۱-۲۲۰۰۳۲۳۳
بالاترین تراکم کاشت مو

بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است ؟

نویسنده: ایران بیوتی دسته بندی : کاشت مو

بسیاری از ما روزانه با تبلیغات و آگهی‌های زیادی روبه‌رو هستیم که در آن ادعا می‌شود بالاترین تراکم کاشت مو را در اختیار ما قرار می‌دهند. اما بالاترین تراکم کاشت مو چه میزان است و آیا متناسب با نوع پوست و مو متفاوت خواهد بود یا برای تمامی افراد به یک اندازه کاشت می‌شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

تراکم کاشت مو چیست؟

در ابتدا لازم است بدانیم که تراکم مو چیست و تا چه اندازه اهمیت دارد. تراکم مو در حقیقت به تعداد موهای کاشته شده در ناحیه مشخصی از  سر اطلاق می‌شود که هرچه تعداد موها بیشتر باشد، تراکم کاشت مو نیز بیشتر خواهد بود. اما پیش از کاشت و تعیین تراکم مو ابتدا باید این نکته را بدانید که در هر فردی بانک مو می‌تواند تنها تعداد خاصی از گرافت‌های مو را حمایت کند. هر چه که بانک موی فرد قوی‌تر باشد، شانس او برای کاشت مو، بهره‌مندی از تراکم موی بالا و ماندگاری بیشتر آنها افزایش خواهد یافت.

در حالت حداقلی تراکم کاشت مو را می‌توان حدوداً ۴۵۰۰ گرافت مو یا ۱۴۰۰۰ تار مو عنوان کرد. در صورتی‌که میزان تار موهای موجود در هر فولیکول مو را ۲ الی ۵ تار در نظر بگیریم، تا ۱۰ الی ۱۴ هزار تار مو را می‌توان به‌عنوان تراکم کاشت مو تأمین کرد. اما این میزان به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بالاترین میزان تراکم کاشت مو چقدر است؟

پیش از هرگونه اقدام به کاشت مو و مراجعه به کلینیک‌ها، این نکته را در نظر داشته باشید که حداکثر تراکم علمی و قابل‌اجرا ۴۵۰۰ گرافت است و هر ادعایی بیش از این مقدار غیرقابل‌اجرا و کاملاً کذب به شمار می‌رود. کاشت مو و میزان تراکم موها به عواملی از جمله علت طاسی مو، کیفیت مو، تراکم بانک مو، قدرت فولیکول‌ها، الگوی طاسی و تکنیک و مهارت و تجربه جراح بستگی دارد.

در اغلب کلینیک‌های کاشت مو، تراکم کاشت بالا مخصوصاً برای مراجعانی انجام می‌شود که از واحد فولیکول دهنده زیادی در ناحیه دائمی برخوردار باشند یا با طاسی بسیار کم همراه ریزش موی تثبیت‌شده مواجه باشند.

کاشت مو با تراکم بالا

آیا کاشت مو با تراکم بالا برای همه افراد امکان‌پذیر است؟

جواب این سؤال منفی است و کیفیت آن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از این ‌جهت کاشت تراکم بالا تنها زمانی ممکن خواهد بود که پارامترهای لازم در بهترین حالت ممکن خود قرار داشته باشند. دو عامل مهم تأثیرگذار در کاشت مو با تراکم بالا را می‌توان موارد زیر عنوان کرد.

۱- مهارت و تجربه تیم پزشکی

تجربه و تخصص تیم پزشکی مهم‌ترین عواملی هستند که تراکم کاشت مو را تعیین می‌کنند. زمانی که پزشک موردنظر شما بتواند به بهترین شکل ممکن برداشت، آماده‌سازی و کاشت موها را انجام داده و این کار را به نحوی حرفه‌ای و مطابق با الگوی ریزش به انجام رساند، به همان میزان نتیجه کار راضی‌کننده خواهد بود.

درصورتی‌که پزشک تخصص کافی را داشته باشد، علت اصلی ریزش مو و ازدست‌دادن موها را تشخیص داده و درمان خواهد کرد. همچنین در طی درمان بانک مو را تقویت کرده و به شما کمک می‌کند که تارهای موی جدید پیوندی کیفیت مناسبی داشته باشند و در حین درمان از بین نروند.

۲- ویژگی‌های فیزیکی افراد

در مقابل، عامل تعیین‌کننده ویژگی‌های فیزیکی و جسمی فرد مراجعه‌کننده برای کاشت مو را داریم. پیش از کاشت مو تمام ویژگی‌های جسمی فرد از جمله سابقه بیماری‌ها، علت ریزش مو و طاسی سر، رژیم غذایی، تمام ویژگی‌های مربوط به بانک مو و… به‌خوبی باید مورد بررسی قرار بگیرد و آزمایش‌ها لازم انجام شود. در این زمان ممکن است که موها نیاز به درمان و تقویت داشته باشند. در نتیجه پزشک متخصص ابتدا این مورد را بررسی و درمان کرده و سپس اقدام به کاشت می‌کند.

تراکم طبیعی مو چه میزان است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پس از کاشت مو باید ‌مانند قبل و مطابق با الگوی رشد موی طبیعی، از موهای جدید برخوردار باشند. درصورتی‌که چنین نیست و پس از کاشت در هر سانتی‌متر از سطح سر ۷۰ الی ۱۰۰ فولیکول مو وجود خواهد داشت. با وجود این که کاشت مو می‌تواند درصد بسیار زیادی از موهای از دست‌رفته را بازگرداند، اما ‌مانند تراکم طبیعی موها نخواهد بود.

این نکته نباید فراموش شود که رسیدن به تراکم طبیعی مو تقریباً هیچ‌وقت امکان‌پذیر نخواهد بود. اصلی‌ترین دلایل آن را نیز می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • درصورتی ‌که بیش از حد اقدام به کاشت گرافت‌ها شود، خون‌رسانی به دیگر فولیکول‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که موهای طبیعی فرد مراجعه‌کننده در نواحی اطراف موهای کاشته‌شده دچار شوک شده و ریزش قابل‌توجهی داشته باشند.
  • کاشت بیش از حد گرافت‌ها می‌تواند سبب انحراف و آسیب شدید در سیستم خون‌رسانی به پوست سر شده و اسکار یا نکروز (مرگ سلول‌ها) را روی پوست سر رقم بزند.
  • بسیاری از افراد بعدِ از دست‌دادن ۵۰ درصد موهای خود برای کاشت مو اقدام می‌کنند. در این زمان ممکن است باز هم ریزش مو ادامه پیدا کند و مناطق دیگری از سر نیز خالی شود. در نتیجه برای پر کردن مناطق خالی سر نیازی نیست که تراکم طبیعی را در نظر گرفت. چرا که باعث هدررفت فولیکول‌ها شده و دیگر فولیکولی برای پر کردن نواحی طاس جدید باقی نمی‌ماند.

نمونه کاشت مو کلینیک ایران بیوتی

راهکارهای تقویت و حفظ تراکم کاشت مو

تنها کاشت مو نیست که اهمیت دارد، مراقبت‌های پس از کاشت مو نیز تأثیر به‌سزایی در ماندگاری موها ایفا می‌کنند. حتی درصورتی‌که پزشک‌ شما موها با بالاترین تراکم ممکن کاشته باشد، اما مراقبت‌های لازم را رعایت نکنید، این موها دچار ریزش شده و از بین خواهند رفت. راهکارهایی که می‌توانید از آن برای تقویت موهای خود کمک بگیرید، عبارتند از:

عدم لمس و دست‌زدن به موها

یکی از مهم‌ترین کارهایی که سبب آسیب‌ دیدن ریشه موهای کاشته‌شده می‌شود، دست‌زدن به آنها در روزهای ابتدایی کاشت است. بسیاری از افراد در این زمان به علت حس کنجکاوی موها را لمس می‌کنند که همین امر باعث می‌شود ریشه موها آسیب‌ ببیند، محل بخیه دچار خونریزی شده و در نتیجه تراکم کاشت تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

برخورداری از رژیم غذایی سالم

یکی از پارامترهای مهم و تأثیرگذار در سلامت پوست و مو را می‌توان تغذیه عنوان کرد. در صورتی‌که سبک تغذیه به‌خوبی رعایت شود، پوست، مو و ناخن‌ها از کیفیت و استحکام مناسبی برخوردار خواهند بود. از این ‌جهت پیشنهاد ما به شما این است که پس از کاشت مو تغذیه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که تمام نیازهای بدنتان برای رشد و ترمیم موها تأمین شود. مصرف سبزیجات، غلات و پروتئین‌ها مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در برخورداری از موهای پرپشت و جذاب هستند.

عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

درصورتی‌که می‌خواهید موهای کاشته شده‌ به‌خوبی رشد کرده و ماندگاری و رشد مناسبی داشته باشند، لازم است تا دو هفته قبل از کاشت مو و تا چهار هفته پس از آن، از مصرف مشروبات الکلی، سیگار و دخانیات خودداری کنید. چرا که این کار به علت آسیب رساندن به گردش خون، منجر به تضعیف‌ ریشه موها شده و روند ترمیم و بهبودی را کند می‌کند.

تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن

هر یک از ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش اساسی در تأمین نیازهای بدن دارند که کاهش آن‌ها می‌تواند سبب اختلال در رشد و سلامتی بخش‌های مختلف شود. بهتر است که پیش از کاشت مو آزمایش دقیقی را انجام دهید و بر اساس آن کمبودهایی که در بدنتان وجود دارد را مشخص کنید. در این زمان پزشک می‌تواند مکمل‌های موردنیاز را در اختیارتان قرار دهد. از جمله ویتامین‌هایی که به رشد موها کمک می‌کنند، می‌توان به ویتامین‌های گروه B اشاره کرد که مخصوصاً در مواد غذایی همچون برنج، گندم و سبوس برنج یافت می‌شوند.

تاریخ انتشار : 1402-02-16
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
جستجو