تهران پارس، خیابان توحید، روبروی پارک پلیس
۰۲۱-۲۲۰۰۳۲۳۳
رنگ کردن موها بعد از کاشت مو

زمان و نحوه رنگ کردن مو‌ها بعد از کاشت مو 

نویسنده: ایران بیوتی دسته بندی : توصیه های کاشت مو

پدیده تغییر رنگ مو‌ها در اثر افزایش سن طبیعی است. عوامل مختلفی مانند وراثت، محل سکونت و سبک زندگی تاثیر فراوانی در افزایش سرعت سفیدی یا ریزش مو‌ها دارند. توصیه متخصصین زیبایی به متقاضیانی که در سنین بالا جراحی کاشت مو انجام می‌دهند این است که قبل از عمل حتما مو‌های خود را رنگ کنند.

دو دلیل اصلی برای استفاده از رنگ مو قبل از عمل وجود دارد. دلیل اول این است که زمانی که مو‌ها سفید می‌شوند استخراج فولیکول‌های پیوندی از بانک مو دشوار‌تر خواهد شد. در وهله دوم، پیوند موها در قسمت‌های سفید سخت‌تر است. ممکن است جراح اقدام به کاشت گرافت‌های پیوندی در محل رویش مو‌های طبیعی و سفید رنگ کند. چنین حالتی به ریشه موی خود فرد آسیب می‌رساند.

جراحان برای افزایش سرعت پیوند مو و دستیابی به نتیجه مطلوب توصیه می‌کنند پروسه رنگ کردن را یک هفته قبل از عمل انجام دهید. این روش مانع از آسیب به فولیکول‌های پیوندی شده و امکان استفاده از قسمت‌های مختلف بانک مو را فراهم می‌کند. بنابراین، دستیابی به تراکم بالاتر بعد از کاشت مو آسان‌تر خواهد شد.

آیا رنگ کردن مو‌ها بعد از کاشت مو امکان‌پذیر است؟

پرداخت هزینه، صرف وقت، انرژی و تحمل درد‌های بعد از جراحی باعث شده که متقاضیان حساسیت بیشتری درباره رنگ یا دکلره کردن مو‌ها بعد از جراحی داشته باشند. اغلب آن‌ها می‌پرسند که رشد کردن مو‌های پیوندی به ریشه آن‌ها آسیب نمی‌رساند؟ باید بدانید که ممنوعیتی برای رنگ مو بعد از کاشت وجود دارد. اما این محدودیت موقتی بوده و تا اتمام دوره نقاهت برطرف می‌شود.

مو‌های کاشته‌شده کاملا طبیعی هستند. پس می‌توانید با آن‌ها رفتاری مشابه مو‌های اصلی خود داشته باشید. نکته مهم این است که زیاده‌روی در استفاده از مواد رنگی شیمیایی به مو‌های خود شما آسیب وارد می‌کند. پس، برقراری تعادل بهترین حالت برای محافظت از مو‌ها است.

زمان مناسب رنگ کردن مو‌ها بعد از کاشت

بهترین زمان برای رنگ کردن مو‌ها بعد کاشت هنگامی است که آن‌ها به رشد ثابتی رسیده باشند و ریشه آن‌ها محکم شده باشد. فولیکول‌های پیوندی در دوران نقاهت بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند که مراقبت بیشتر از آن‌ها را ضروری می‌کند. پوست سر نیز بعد از پیوند مو بسیار حساس و ضعیف می‌شود. استفاده از رنگ‌های شیمیایی در این دوره علاوه بر آسیب به گرافت‌های پیوندی و ریزش مو‌ها، سهم فراوانی در حساسیت پوست سر دارد.

متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند استفاده از رنگ مو را تا زمان بهبود و التیام کامل زخم‌ها به تعویق بیندازید. این دوره برای افراد مختلف متغیر بوده و بین ۶ ماه تا یکسال طول می‌کشد. برای اطمینان از اینکه مو‌ها به رشد ثابت رسیده و کاملاً قوی شده‌اند، باید تا پایان سال اول بعد از پیوند مو صبور باشید. در این زمان استفاده از دکلره یا سایر مواد شیمیایی هیچ آسیبی به مو‌های طبیعی و پیوندی وارد نخواهد کرد.

عوارض رنگ مو بعد از عمل کاشت

اگر بعد از جراحی در زمان مناسب از رنگ مو استفاده کرده و زیاده‌روی نکنید، هیچ آسیب جدی به مو‌های پیوندی وارد نمی‌شود. اما استفاده از رنگ‌های شیمیایی قبل از تثبیت فولیکول‌ها احتمال بروز حساسیت و التهاب‌های پوستی را افزایش می‌دهد. در عمل پیوند مو، گرافت‌ها از نواحی بسیار مقاوم سر استخراج می‌شوند. پس، مقاومت بیشتری نسبت به رنگ‌های شیمیایی دارند. اما رعایت فاصله زمانی بین هر دوره رنگ مو برای مراقبت از موها ضروری خواهد بود. فاصله زمانی مناسب برای رنگ بعد از پیوند مو هر ماه یک مرتبه است. توصیه می‌کنیم مو‌های خود را هر ماه یکبار ریشه‌گیری کنید.

نکته مهمی که توجه به آن اهمیت دارد، افزایش رشد مو‌ها بعد از کاشت است. به دلیل سرعت بالای رشد موها ممکن است ناچار شوید در فاصله کوتاه‌تری آن‌ها را رنگ کنید. توصیه ما این است که صبور باشید و فاصله زمانی بین وعده‌های مختلف رنگ مو را رعایت کنید. در این صورت احتمال آسیب به ریشه مو‌ها کاهش می‌یابد. اگر مو‌های شما سفید شده و علاقه دارید آن‌ها را پنهان کنید، راه ساده‌تری وجود دارد. انتخاب تناژ رنگ موی روشن و نزدیک به رنگ سفید باعث می‌شود که رویش مو‌های سفید آزاردهنده نباشد و فرصت بیشتری برای استفاده مجدد از رنگ مو داشته باشید.

افرادی که به دستورالعمل‌ها توجه نمی‌کنند و بدون توجه به سلامت موها از رنگ های شیمیایی در فاصله کوتاهی بعد از عمل پیوند مو استفاده می‌کنند، با برخی عوارض درگیر می‌شوند. عوارض جدی ناشی از زیاده‌روی در استفاده از رنگ مو یا عدم رعایت فاصله زمانی مناسب بین هر دوره رنگ مو عبارت است از:

  • ایجاد حساسیت و التهاب در ناحیه سر و آسیب جدی به فولیکول‌های پیوندی،
  • بروز عفونت در سر به دلیل عدم التیام زخم‌ها،
  • اختلال دائمی در روند رشد مو‌های پیوندی،
  • سست کردن ریشه مو‌ها یا کاهش ضخامت آن‌ها،
  • تحریک سر و افزایش خارش آن،
  • آسیب جدی به بانک مو و از بین رفتن این ناحیه.

راهکار‌های مناسب برای رنگ کردن مو‌ها بعد از عمل کاشت

برای افزایش استحکام و ماندگاری مو‌های پیوندی محافظت از ریشه آن‌ها اهمیت فراوانی دارد. رعایت برخی نکات هنگام رنگ مو مانع از آسیب به ریشه فولیکول‌ها و ریزش آن‌ها می‌شود. این موارد عبارتند از:

مشاوره با پزشک

قبل از انتخاب زمان مناسب برای استفاده از رنگ مو باید با پزشک معالج خود مشورت کنید. او پس از بررسی وضعیت سر و مو‌های پیوندی اجازه استفاده از رنگ را صادر می‌کند.

استفاده از ترکیبات تقویت‌کننده

خشکی سر و مو یکی از پدیده‌های طبیعی و رایج بعد از رنگ مو است. چنین حالتی باعث ایجاد شرایط مناسب برای رشد عوامل بیماری‌زا و التهاب‌های پوستی شده و سلامت مو‌های پیوندی را به خطر می اندازد. اگر استفاده از رنگ مو برای شما ضروری است، مکمل‌های گیاهی و مراقبتی را فراموش نکنید. مصرف برخی روغن‌های گیاهی به حفظ سلامت و شادابی مو‌ها کمک می‌کند. بهتر است که این مرحله زیر نظر پزشک انجام شود.

انتخاب رنگ‌های گیاهی

در تولید رنگ‌های گیاهی از هیچ نوع ماده شیمیایی و مضری استفاده نمی‌شود. پس در ماه‌های اول بعد از پیوند مو، استفاده از این رنگ‌ها گزینه بهتری خواهد بود. این رنگ‌ها باعث بروز واکنش‌های آلرژیک، ایجاد حساسیت و خارش سر نمی‌شوند. پس آسیب کمتری به مو‌ها وارد خواهد شد. البته افرادی که به رنگ‌های فانتزی علاقه دارند، ناچار به استفاده از محصولات شیمیایی هستند. توصیه اصلی به این افراد پرهیز از زیاده‌روی در رنگ کردن مو‌ها است.

سایر مواردی که باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

  • از رنگ مو‌های دارای مجوز وزارت بهداشت را انتخاب کنید.
  • هرگز رنگ مو را برای مدت طولانی روی سر قرار ندهید.
  • از ترکیب چندین رنگ موی مختلف خودداری کنید. وقوع واکنش شیمیایی بین رنگ‌ها به مو‌های پیوندی آسیب می‌رساند.
  • از شستن مو‌های رنگ‌شده با آب داغ خودداری کنید.
  • ماسک‌های آبرسان مو را فراموش نکنید.
  • قبل از استفاده تست حساسیت را انجام دهید.
تاریخ انتشار : 1402-03-10
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
جستجو